wtorek, 15 maja 2012

"Cykl inkwizytorski" - Jacek Piekara



"Cykl inkwizytorski" - Jacek Piekara
Tomy 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 :D


     "Jestem sługą Bożym, młotem na czarownice i mieczem w ręku Anioła" - tymi słowami określa się bohater "Cyklu inkwizytorskiego", licencjonowany inkwizytor z Hez-hezronu, Mordimer Madderdin. Jako członek Świętego Oficjum mierzy się z siłami zła w świecie, w którym Jezus nie umarł na krzyżu, lecz zstąpił z niego, by wraz z apostołami wyciąć w pień pół Jerozolimy.
     Świat przedstawiony przez Jacka Piekarę jest szalenie intrygujący. Stanowi on alternatywną wersję naszego. Akcja ma miejsce na przełomie średniowiecza i renesansu, na terenach Imperium (mniej więcej tereny Cesarstwa Niemieckiego). Nasz Mordimer jest gorliwym wyznawcą Pana, wręcz fanatykiem. Podróżuje po terenie Imperium w towarzystwie Kostucha i Bliźniaków. Ten pierwszy to "przystojniaczek" - jego twarz zdobi potworna blizna, natomiast Bliźniacy to wyjątkowo niebezpieczni bandyci. Każdy z nich obdarzony jest niezwykłymi mocami: Mordimer potrafi podróżować do przerażającego Nie-świata - demonicznego odbicia Ziemi, Kostuch ma niesamowitą pamięć, dzięki której pamięta wydarzenia i rozmowy sprzed wielu lat oraz potrafi "wyczytać" historię miejsca ze ścian, natomiast Bliźniacy potrafili za pomocą siły umysłu drążyć tunele.
     Przygody Mordimera i jego kompanii są równie intrygujące, jak on oraz jego towarzysze. Pierwsze cztery tomy ("Sługa Boży", "Młot na Czarownice", "Miecz Aniołów" i "Łowcy Dusz") stanowią zbiory opowiadań tworzących jako-taką całość. Kolejne cztery części ("Płomień i Krzyż. Tom 1", "Ja Inkwizytor: Wieże do Nieba", "Ja Inkwizytor: Dotyk Zła" oraz "Ja Inkwizytor: Bicz Boży") opowiadają głównie o młodości Mordimera. 
     Jak dla mnie, dzieła Jacka Piekary to majstersztyki. Polecam z całego serca!


Ktoś Ktosiowski


O ile wiem, autor ma zamiar napisać jeszcze powieść "Czarna Śmierć" - kontynuację "Łowcy Dusz" - oraz kolejne części mini-cykli "Ja Inwkizytor" oraz "Płomień i Krzyż" Nie wiem jak wy, ale ja czekam z niecierpliwością!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz